Møteplassen

Møteplassen er et brukerstyrt tilbud for personer med demens. Det gir personer med demens en plass for å møte personer i samme situasjon.

Møteplassen ble startet som et pilotprosjekt mellom Nasjonalforeningen Oslo demensforening, bydel Frogner og Byrådsavdelingen for Helse, eldre og innbyggertjenester. Tilbudet er nå over i drift og vil tilpasse seg gjestenes behov og ønsker. Tilbudet er også ment for å gi avlastning for pårørende. Vi tar utgangspunkt i hva gjestene våre ønsker og kan spille spill, prate, gå tur, lage mat eller trene. Flere fra Møteplassen deltar også i Kulturkalenderen, et kulturtilbud drevet av Demensforeningen i samarbeid med kulturinstitusjoner i Oslo.

Send gjerne en mail oslo@nasjonalforeningen.no om dere ønsker å komme. Dere er hjertelig velkommen innom for en prat og for å se om tilbudet kan passe dere. Tilbudet drives av frivillige med kurs og opplæring i demens, kommunikasjon med personer med demens og etikk. Alle våre frivillige har signert et tausehetsløfte.