Opp med hendene

Bli frivillig!

Vil du bidra til en bedre demensomsorg i Oslo? Våre aktiviteter drives av frivillige og du blir en del av et sosialt nettverk bestående av en flott frivillig-gjeng!

Er du glad i å synge? Snakker du flere språk? Ønsker du å være tilstede for noen som trenger det? Eller kanskje er du super på sosiale medier? I så fall vil vi gjerne snakke med deg!

Vi trenger frivillige til korene våre, kulturkalenderen, samtalegrupper, pårørendeskoler, sosiale medier og mye mye mer. Har du et forslag til hvilke tilbud vi kan starte? Du er hjertelig velkommen til å komme innom på et av aktivitetene eller for en kopp kaffe og en prat.

Som frivillig i Oslo demensforening får du all nødvendig opplæring innen ulike demenssykdommer, kommunikasjon med personer med demens og etikk. I løpet av opplæringen diskuterer vi ulike caser. Vi tilbyr også sosiale kvelder og aktiviteter for våre frivillige. Alle frivillige må signere et taushetsløfte!

Ta kontakt på oslo@demensforeningen.no for å bli frivillig eller for å høre mer om hva vi kan tilby akkurat deg!