Kunst hjemme

Kulturkalender

Oslo demensforening inviterer til et nytt kulturtilbud!

En fredag i måneden arranger vi en egen kulturaktivitet, som en del av Oslo demensforenings Kulturkalender. Alle museene vi samarbeider med har tilpassende omvisninger for personer med demens. Målet med omvisningene er å vekke gode minner og erindringer fra de besøkendes egne liv. Her kan også pårørende være med som en fellesaktivitet. I tillegg vil kulturkalenderen bestå av kinobesøk og besøk til andre kulturinstitusjoner.

"Fortelling, berøring, lukt og smaksopplevelser setter erindringsprosessen i gang og gjør at deltagerne får oppleve gjenkjennelse, mestring og gode stunder med oss på museet."  -Oslo museum

Vi samarbeider blant annet med Nasjonalmuseet, Teknisk museum og Oslo Museum.

De fleste arrangementene krever påmelding, så ta kontakt med oss på oslo@nasjonalforeningen.no

Bilder fra våre turer