Demenskoret, torsdagskor og Bollywood-kor

Demenskoret, kjent fra NRK-serien med samme navn, har blitt drevet av Oslo demensforening fra oktober 2022. Vi overtok driften av koret etter innspillingen av sesong én, og har siden utvidet koret og tilbudet. Våren 2024 starter vi to nye kor for personer med demens.

53090679404_bcb6a5344c_o (1).jpg

Demenskoret

Koret består i dag av 25 korister som øver sammen hver onsdag. Korøvelsen avsluttes med kveldsmat sammen med de pårørende. Koret ledes av Kim Wigaard og Jelena Golubovic. Vi har mange frivillige som er med og hjelper til. De lager mat, tar dere i mot ved ankomst, hjelper til under korøvelsen og støtter de som har behov for det.

Det er for tiden venteliste for å delta i koret. Dersom du ønsker å stå på ventelisten, ta kontakt på demenskoret@nasjonalforeningen.no

Vi starter torsdagskor og Bollywood-kor

På grunn av stor pågang til Demenskoret, starter vi nå opp et Torsdagskor! Øvelsene holdes i Nasjonalforeningens lokaler i Oscars gate 36b og drives av frivillige. Vil du være med? Ta kontakt på demenskoret@nasjonalforeningen.no

Vi ønsker at alle skal få være med å synge, også på andre språk enn norsk. Derfor har vi startet et kor/sanggruppe der vi skal synge Bollywood-sanger fra 50-, 60- og 70-tallet. Dette koret øver på Startblokka på Linderud, hver tirsdag mellom 17.15 og 19.15. Shikha Chandra leder gruppen med god hjelp fra frivillige. Her synger vi en times tid før vi avslutter med kveldsmat. Vil du være med? Ta kontakt på oslo@nasjonalforeningen.no

Vil du booke et kor?

Korene våre tar små og store oppdrag mot honorar. Alt overskudd går tilbake til drift av korene. Vi er opptatt av at en hver opptreden skal være en god opplevelse for koristene våre og at det skal gi en god arena for mestring. Vi har derfor egne retningslinjer for demensvennlige konsertarenaer og vi har signert "Grønn rider" som setter krav til miljø og bærekraft. Ta kontakt på demenskoret@nasjonalforeningen.no dersom du har spørsmål om å booke ett av korene våre til ditt arrangement.